Unde pot depune reclamatii asiguratii nemultumiti de despagubirile pe RCA?

Unde pot depune reclamatii asiguratii nemultumiti de despagubirile pe RCA? Asigurarile auto raman in continuare segmentul dominant pe piata de profil din Romania, ceea ce determina ca si un numar mare de plangeri sa fie formulate pe aceasta clasa. Cea mai mare parte a petitiilor inregistrate de ASF in 2013 se refera la politele RCA si Carte Verde, respectiv aproape 10.000, dintr-un total de circa 13.500 de petitii formulate in mod unic per petent anul trecut, arata datele autoritatii de supraveghere. Asadar, asiguratii sau pagubitii nemultumiti de compensatiile primite pe polita auto obligatorie au la dispozitie mai multe solutii pentru a semnala acest lucru.

"In situatia in care posesorii de RCA sunt nemultumiti de modul de solutionare a cererii de despagubire, de valoarea de despagubire, timpul lent de solutionare, nerespectarea procedurilor interne de solutionare etc., acestia au la dispozitie posibilitatea legala de a formula reclamatii: la societatea de asigurare in cauza, avand in vedere ca legislatia obliga societatile de asigurare sa aiba stabilite proceduri de solutionare a reclamatiilor, la Autoritatea de Supraveghere Financiara, care va analiza si solutiona reclamatia conform prevederilor legale in vigoare, respectiv la instanta de judecata pentru repararea prejudiciului, potrivit legislatiei din Romania", a explicat avocatul Claudiu GIAMBASU, reprezentant al firmei Daniel FLOREA & Asociatii.

Suplimentar, in cazul in care posesorii RCA sunt persoane fizice (in calitate de consumatori), pot formula reclamatii impotriva asiguratorului, emitent al politei RCA, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. "In aceasta situatie, reclamatiile se pot referi la incalcarea drepturilor asiguratului ca si client/consumator, respectiv dreptul de acces la produsul ales; dreptul de a alege rezonabil produsul care i se potriveste cel mai bine; dreptul de a fi informat in legatura cu produsul ales; dreptul de a fi compensat; dreptul de a beneficia de un tratament rezonabil din partea companiei de asigurari; dreptul de a fi reprezentat in situatii de dispute sau dezacorduri; dreptul de a fi sigur ca nu se afla in situatia de a fi luat decizii care implica acceptarea de riscuri exagerate", a precizat Claudiu GIAMBASU.

 Rating: 1464/11901 - 1464 vizualizări, ID Noutate: 665
Sursa:
Comentează

Comentarii

Adaugă Comentariu:

6 + 7 = ?