Asiguratorii cu peste 500 de angajati, obligati sa raporteze impactul social si de mediu

Asiguratorii cu peste 500 de angajati, obligati sa raporteze impactul social si de mediu Conform unei propuneri legislative publicate de Comisia Europeana in cursul acestei saptamani, companiile mari cu peste 500 de angajati vor fi obligate sa publice anual informatii referitoare la impactul social, de mediu si asupra drepturilor angajatilor.

Michel BARNIER, Comisarul european pentru piata interna si servicii, a declarat, in cadrul unei conferinte de presa, ca noile cerinte vizeaza aproximativ 18.000 de companii din Uniunea Europeana. "Intreprinderile care publica deja astfel de informatii au costuri de finantare mai mici, atrag si pastreaza angajati talentati si, in ultima instanta, au mai mult succes. Aceste aspecte sunt importante pentru competitivitatea Europei si pentru a crea mai multe locuri de munca", a adaugat Michel BARNIER, citat de portalul responsabilitatesociala.ro.

Propunerea urmeaza sa fie adoptata prin mecanismul de codecizie de catre Parlamentul European si Consiliu si apoi transpusa in legislatiile nationale ale tarilor membre. Comisia estimeaza ca acest lucru se va intampla pana in 2016, iar companiile vor publica primele rapoarte in 2017.

Vor fi solicitate informatii referitoare la politici, riscuri si rezultate privind aspecte legate de impactul social si de mediu, modul in care sunt respectate drepturile angajatilor si diversitatea la locul de munca, politici privind combaterea coruptiei sau diversitatea Board-ului de directori. Conform directivei, companiile vor avea flexibilitate in alegerea informatiilor relevante, dar si a modului de raportare. Acestea nu vor fi obligate sa publice informatii care nu sunt relevante sau necesare pentru intelegerea activitatii lor, dar vor trebui sa explice de ce nu considera relevant un anumit aspect.

Asiguratorii din Romania cu peste 500 de angajati se vor numara printre companiile vizate de noile cerinte, furnizand informatii despre impactul social si de mediu care ar putea include si informatii despre activitatile de CSR.

Companiile de asigurare si de brokeraj din Romania s-au implicat de-a lungul timpului in diverse activitati de responsabilitate sociala, desfasurand demersuri de educare financiara, de comunicare a responsabilitatii fata de mediul inconjurator sau despre campanii umanitare pentru categoriile sociale defavorizate. Dincolo de gestul de umanitate, actiunile de responsabilitate sociala pot contribui in mod esential la schimbarea de mentalitate privind necesitatea asigurarilor, la promovarea protectiei financiare prin asigurare si pot fi, deci, privite ca o investitie pe termen lung de catre companii.

 Rating: 1449/11910 - 1449 vizualizări, ID Noutate: 328
Sursa:
Comentează

Comentarii

Adaugă Comentariu:

7 + 2 = ?