Piata de flori din Romania scade in 2013
Piata de flori din Romania va inregistra, in 2013, o usoara scadere, pana la 190 milioane euro, comparativ cu 2012, cand cele 2.000 de florarii inregistrate la Registrul Comertului au realizat vanzari de circa 200 milioane de euro.
"Din intreaga industrie de floristica, piata online de flori reprezinta circa 2,5%. Daca sectorul de vanzari clasic scade, florariile online inregistreaza cresteri anuale de circa 30%. Cu o marja de profitabilitate de 10-30%, piata florariilor online este tot mai atractiva pentru multi intreprinzatori. Investitia medie intr-o florarie online care se vrea importanta in piata este de circa 15.000 de euro", a spus Marius Dosinescu, managerul unei florarii online.
In prezent, circa 130 de magazine online de flori isi impart piata autohtona, dar numai noua sunt cei care conteaza cu adevarat din punct de vedere al business-ului.
"La ora actuala, principalele probleme ale pietei romanesti de flori sunt date de lipsa producatorilor locali sau a unor programe din fonduri europene de incurajare a productiei locale. O alta problema este lipsa fortei de munca calificate, precum si perceptia tinerilor fata de meseria de florar", a precizat Marius Dosinescu.
Potrivit sursei citate, importurile de flori au fost, in 2012, de 20 milioane de euro, in timp ce exporturile au totalizat numai 1,8 milioane euro.
"Productia de flori a inceput sa creasca in Romania, in 2012, obtinand 180 milioane de fire de flori, din care 150 milioane de fire plantate in camp, iar restul in spatii protejate. De asemenea, suprafata plantata a crescut, in 2012, pana la 282 de hectare in camp si pana la 115 hectare in spatii protejate", a spus Silvia Stefan, reprezentatul Ministerului Agriculturii.
Sursa:
Comentarii