Topul brandurilor de băuturi răcoritoare şi ape minerale
Coca-Cola, Borsec şi Frutti Fresh au fost anul trecut cele mai vândute branduri de băuturi răcoritoare (inclusiv apă minerală îmbuteliată), având împreună o cotă de piaţă de peste 28% în volum, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare Euromonitor.
Brandul Coca-Cola, produs de Coca-Cola HBC România, deţine o cotă de piaţă de 12% în volum, fiind urmat de Borsec, din portofoliul producătorului local Romaqua, cu 11,1% şi Frutti Fresh, care are o cotă de 5% pe o piaţă în care consumul total ajunge la 2,8 mld. litri.
Compania Coca-Cola HBC România, liderul pieţei, deţine trei din cele cinci branduri din top cinci. Astfel, următoarele branduri de băuturi răcoritoare din top sunt Dorna şi Fanta, care au o cotă de piaţă de 4,7% şi respectiv 4,6% în volum.
„Nu putem comenta cifrele şi concluziile Euromonitor. În schimb, putem confirma faptul că în România am fost întotdeauna lideri pe piaţa băuturilor răcoritoare“, a declarat Stephane Batoux, general manager al Coca-Cola Hellenic România, companie prezentă pe piaţa locală de peste 20 de ani.
Un român consumă în medie anual circa 130-140 de litri de băuturi răcoritoare, Un ceh aproape 200 de litri, iar un polonez 170 de litri, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Euromonitor.
Sursa:
Comentarii