Sat magnet pentru turiştii străini
Un sat din judeţul Cluj a devenit, în ultimii ani, una dintre cele mai căutate destinaţii pentru turiştii străini care vin în România. Cei mai mulţi locuitori din Sâncraiu şi-au transformat casele în mini-pensiuni, unde oferă atât confort, cât şi un mediu în care vizitatorii pot să ia contact cu tradiţiile zonei. Mai mult, sătenii au propria agenţie de turism, care atrage, în fiecare an, turişti din ţări europene, precum Ungaria, Franţa, Germania, Letonia, dar şi din Japonia.
Rigo Ildiko şi-a dat seama de multă vreme de potenţialul turistic al zonei în care locuieşte. Aşa că, a început să reamenajeze cele două case în care au trăit bunica şi sora ei, încă din anii 90. A investit puţin câte puţin în fiecare an, astfel că acum are pentru turişti trei camere de cazare cu baie proprie şi sală de mese.
Mai mult, a amenajat şi o încăpere-muzeu, unde sunt expuse piese de mobilier şi ţesături vechi de aproape 200 de ani. „Avem anunţuri pe internet, cu poze, şi cum v-am spus că am denumit camerele, deja musafirii când ne anunţă că vor să vină, îşi aleg deja camera în care vor să stea. Sunt care cer şi mâncare şi atunci le oferim numai lucruri ţărăneşti: supă de găină, supă de zarzavat, sarmale”, a explicat aceasta.
Anual, în Sâncraiu ajung aproximativ 10.000 de turişti, majoritatea din străinătate. Nici nu e de mirare, în condiţiile în care în sat există încă din 2002 o agenţie de turism al cărei proprietar promovează cele 46 de pensiuni din localitate, în toate colţurile lumii. “Avem relaţii bune cu agenţii din Danemarca, Letonia şi acum internetul merge, avem site, lumea se uită şi caută. Şi anul trecut, am avut un grup din Japonia şi deja anul acesta, pensiunea este rezervată pentru alt grup”, a arătat directorul agenţiei de turism, Vincze István.
Autorităţile s-au implicat şi ele în promovarea satului. După 2008, au atras fonduri europene în valoare de aproape 5 milioane de euro, bani cu care au modernizat drumurile din comună, au introdus sistemul de canalizare şi au amenajat o bază sportivă modernă.
Poka Andrei a povestit că, de curând, au depus un proiect pentru crearea brandului regional Călata, în valoare de 200.000 de euro. În cadrul acestui program vor fi realizate mai multe materiale de promovare a zonei şi vor fi amplasate panouri publicitare, atât la Aeroportul Internaţional Cluj, cât şi în gara CFR.
Sursa:
Comentarii