Start-up de succes: Un tanar antreprenor a lansat o retea de socializare pentru companii, "ca un fel de Facebook"
Un tanar antreprenor "ataca" marile corporatii cu aplicatie inedita: o platforma interna care functioneaza ca o retea de socializare. Mihai Marinescu spune ca vrea sa schimbe mentalitatea managerilor romani de "Merge si asa" , dar nu isi face mari sperante ca ideea lui, deocamdata singura de pe piata, va "prinde aripi" in Romania. Viseaza sa "vanda" americanilor o platforma care le-ar putea usura munca angajatilor din corporatii.
Business Elevate este ideea de afacere cu care Mihai Marinescu a ajuns in finala concursului "The Big Pitch" organizat de Consiliul National pentru IMM-uri. Practic, tanarul antreprenor propune o platforma complexa destinata corporatiilor in care functioneaza ca o retea de socializare, in care fiecare angajat din companie isi creaza un profil.
"Cum ar fi ca fiecare angajat, dintr-o companie cu 50.000 de persoane, sa aiba un profil personal pe platforma, si sa defineasca ei: "uite, eu interactionez cu colegul asta, primesc informatiile astea de la el, fac activitatea asta si le dau mai departe la departamentul celalalt. Cum fiecare om face acest lucru, automat se creeaza imaginea digitala a companiei, care este, in acelasi timp, si dinamica", a explicat pentru Business24 Mihai Marinescu.stii unde este toata lumea, ai acces la organigrama care se updateaza automatizat.
"Spre exemplu, cand ai nevoie de cineva care face o anumita activitate, dar nu stii numele persoanei respective, pur si simplu poti sa aplici filtre pe acel client si sa gasesti persoana care se ocupa", a adaugat Marinescu.
Finantarea vine tot de la banca
Pentru a-si pune in practica ideea, tanarul antreprenor a apelat la un imprumut bancar. A avut nevoie de 3.500 de euro pentru inceput si spune ca nu ar apela la sprijinul financiar oferit de stat.
"Mi se pare prea birocratica munca cu statul. Avem in schimb un plan B. Exista acele acceleratoare de afaceri care iti ofera pana la 50.000 de euro in schimbul a 8-10% din actiunile companiei, plus mentorat ceea ce mi se pare mult mai ok", a adaugat antreprenorul.
Produsul a fost lansat pe piata in urma cu doua saptamani, prin urmare nu a fost inca vandut vreunei firme.
"Ideea a fost lansata acum doua saptamani pe piata in cadrul concursului The Big Pitch, pana acum am incercat sa stam "in liniste" pentru ca este o idee noua si nu vrem sa riscam foarte mult", a precizat antreprenorul.
Totusi, proiectul are toate sansele sa fie unul de succes tinand cont de faptul ca si celelalte idei de afaceri pe care le-a inceput s-au dovedit a fi "norocoase".
"In timpul facultatii am fost membru intr-o asociatiei studenteasca, iar proiectul pe care l-am inceput acolo, Oratorica, cursuri de vorbit in public functioneaza cu succes acum", a spus Marinescu.
Sursa:
Comentarii