Lectii de antreprenoriat date de copii. Cum au reusit sa puna pe picioare afaceri de sute de mii de dolari dintr-o simpla joaca
Daca va ganditi ca cele mai mari placeri ale copiiilor sunt jocurile pe calculator si desenele animate, s-ar putea sa va inselati. O demonstreaza acesti adolescenti creativi, care si-au transformat pasiunile in afaceri banoase.
Inspiratie pentru altii, la 8 ani:
Leanna Archer, din New York, si-a infiintat propria compania pe cand avea doar 8 ani. Astazi, brandul care ii poarta numele raporteaza anual vanzari de 500.000 de dolari si este foarte popular in randul adolescentilor din Statele Unite. Leanna creeaza si vinde cosmetice pentru par facute in casa, dupa retete ale propriei bunici, potrivit BBC.
„Auzeam multa lume in jurul meu spunand ca i-ar placea sa foloseasca produse naturale pentru par. Multi ma intrebau ce folosesc eu, admirandu-mi podoaba capilara. Atunci mi-a venit ideea ca as putea sa lansez niste produse de acest gen”, a declarat tanara antreprenoare.
Asa ca n-a facut altceva decat sa daruiasca mostre gratuite cunoscutilor. Masti de par create dupa reteta bunicii sale, facute-n casa din ingrediente naturale: plante, ulei etc. „Dupa ce le-au incercat si le-a placut, mi-au spus asa: iti dau 20 de dolari, cate astfel de masti poti sa-mi faci?” Astfel s-a nascut startup-ul ce-i poarta numele, in subsolul casei sale. In prezent, Leanna are opt angajati si planuri de extindere pentru anul urmator.
Tanara are astazi 18 ani si este studenta la stiinte politice in New York. Sfatul pentru tinerii care viseaza sa devina proprii lor sefi este: „Totul pare imposibil pana ajungi sa-l faci sa fie posibil. Daca sunteti cu adevarat pasionati de ceva anume, perseverati, mizati pe asta.”
Geniul chimiei:
Anshul Samar avea 12 ani cand s-a gandit la o idee geniala: un mod in care sa-i determine pe elevi sa iubeasca chimia, o materie considerata de cei mai multi destul de complexa. Adolescentul din California a lucrat timp de doi ani la Elementeo – un set de carti de joc gandite si create de el insusi prin care explica intr-un mod amuzant si usor de retinut elementele din tabelul lui Mendeleev.
La 14 ani lansa pe piata ineditul produs, sperand sa atraga atentia copiiilor de varsta lui. A vandut 5.000 de jocuri rapid, iar curand se vedea nevoit sa lucreze la o noua versiune a setului de carti. Ulterior, lansa si aplicatia cu aceeasi nume. „Am sperat de la bun inceput sa transform ideea intr-o afacere, s-o fac sa devina uriasa”, declara adolescentul pentru BBC.
Copil fiind, simtea ca n-avea nimic de pierdut in caz de esec: „Chiar daca merge prost sau pur si simplu nu merge, poti oricand sa-ti scoti skateboardul din garaj si sa te distrezi cu prietenii a doua zi, la scoala. Viata merge mai departe”, explica tanarul filozifia dupa care s-a ghidat.
Afacerea lui Samar a crescut datorita sprijinului oferit de o restransa comunitate din California. „Au existat cativa oameni care mi-au oferit un imprumut de 500 de dolari ca sa ma apuc de treaba. Asta m-a inspirat, faptul ca mi-au aratat ca aveau incredere in mine, chiar daca erau doar un pusti.”
Astazi, Samar este student la Universitatea Stanford: „Scoala este si a fost intotdeauna prioritatea mea. Proiectele ca Elementeo mi s-au parut amuzante si interesante, le-am privit ca pe un mod inteligent de a invata si de a te distra in acelasi timp”, concluzioneaza Samar.
Produse revolutionare in Africa de Sud:
Si sud-africanul Ludwick Marishane a avut o idee care a starnit valuri in piata. La 17 ani s-a gandit sa creeze un gel care sa inlocuiasca apa si sapunul. Timp de sase ani a lucrat la produs, strangand fonduri si participand la competitii de business. In prezent, gelul se vinde pe piata din Africa de Sud, iar tanarul a fost premiat de diverse organizatii pentru creatia lui.
„M-am gandit la oamenii care n-au conditii acasa, carora le lipseste, de pilda, o cada. In Africa, acest lucru este o realitate”, a explicat el.
DryBath este un gel folosit pentru curatarea pielii, fara a avea nevoie de niciun strop de apa, spre deosebire de majoritatea gelurilor de acest gen.
Sursa:
Comentarii