Companiile de asigurări plătesc pentru distribuţia şi vânzarea poliţelor de la 7% la peste 40% din încasări
Reţeaua de distribuţie şi vânzare „a înghiţit“ între 7% şi peste 40% din valoarea primelor brute subscrise de companiile locale de asigurări anul trecut, arată datele centralizate de ZF.
Media costurilor cu reţeau de distribuţie şi vânzare ajunge la nivelul pieţei locale la 40%, aproape dublu faţă de practicile europene de 20-25%, potrivit unor afirmaţii recente ale preşedintelui Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) Mişu Negriţoiu.
Datele centralizate de ZF de la patru asigurători mari arată că cele mai ridicate costuri sunt înregistrate de companiile care vând poliţe de asigurări generale, în timp ce în cazul asigurătorilor de viaţă aceste costuri scad şi sub 10%.
Generali, asigurător deţinut de grupul italian cu acelaşi nume, a înregistrat o pondere de 36% anul trecut. Costurile scad până la 34% în cazul Omniasig şi respectiv 25% în cazul Gothaer.
Pe de altă parte, ING Asigurări, liderul pieţei de asigurări de viaţă, a raportat cheltuieli de distribuţie de echivalentul a 7% din primele brute subscrise.
„Implicarea ASF este bine-venită ţinând cont că, potrivit bunelor practici ale mediului concurenţial, nu există pârghiile necesare pentru că această reglementare să se realizeze doar prin efortul şi implicarea companiilor existente în industrie. Elemente importante în acest demers sunt specificul pieţei locale, tipologia produselor şi a canalului de vânzare“, a declarat Marius Popescu, directorul general al ING Asigurări.
Sursa:
Comentarii