ROMÂNIA, codașă la COMPETITIVITATE: Multe firme sunt neproductive

ROMÂNIA, codașă la COMPETITIVITATE: Multe firme sunt neproductive IMM-urile din România, deşi angajează aproape la fel de multe persoane ca media UE, au o valoare adăugată sub media UE, ceea ce indică o productivitate scăzută a forţei de muncă.

De asemenea, deşi cifra de afaceri a IMM-urilor a reprezentat, în 2012, 58% din valoarea totală a veniturilor firmelor din România, profitul reprezintă doar 32% relativ la valoarea totală, ceea ce indică o profitabilitate scăzută a IMM-urilor locale, potrivit unui studiu realizat de Ernst&Young.

„O explicaţie ar putea fi rata mare a firmelor care au ca obiect de activitate comerţul (42% dintre IMM-uri, conform SBA fact sheet, realizat de Comisia Europeană)”, scrie în studiul menționat.

„Devine evident faptul că nu e suficient să ne concentrăm pe cifre ca numărul de firme create în fiecare an, distribuţia pe gen şi vârstă, densităţi la nivel naţional, pe regiuni geografice sau la nivel rural versus urban, ci trebuie să începem să ne concentrăm şi pe indicatori de eficienţă şi competitivitate în susţinerea acordată IMM-urilor”, scrie în studiul realizat de Mihaela Matei, Coordonator proiect Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului românesc, EY Romania.
Specialiștii Ernst&Young consideră că indicatorii se vor îmbunătăţi atunci când gradul de educaţie antreprenorială va creşte şi atunci când nu se va mai discuta atât de mult despre IMM-uri, ci mai ales despre motorul lor, antreprenorii.

Ce trebuie urmărit într-o afacere:
Specialiștii EY sunt de părere că, pentru a fi competitivi, managerii vor trebui să ştie într-o măsură din ce în ce mai mare cum să îşi aleagă angajaţii potriviţi, ce indicatori financiari să urmărească, de ce este nevoie de un business plan sau de construirea unui brand.

Această nevoie este recunoscută în primul rând chiar de antreprenori, care consideră ca al doilea cel mai important obstacol în dezvoltarea unei afaceri în România este lipsa educaţiei antreprenoriale (conform Barometrului antreprenoriatului românesc 2013, realizat de EY).

Din această nevoie de a sublinia că nu firmele şi cifrele lor de afaceri sunt cele care trebuie să fie recunoscute în primul rând, ci antreprenorii şi angajaţii acestora.

 Rating: 1094/10687 - 1094 vizualizări, ID Noutate: 683
Sursa:
Comentează

Comentarii

Adaugă Comentariu:

6 + 6 = ?